آیا پروتز سینه می‌تواند در شیردهی مشکلی ایجاد کند ؟
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

آیا پروتز سینه می‌تواند در شیردهی مشکلی ایجاد کند ؟

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه یعنی بازسازی سینه از طریق افزایش حجم. ماده پر کننده پروتز‌ها از جنس سیلیکون است، سیلیکون جز عناصری است که در طبیعت موجود است. لازم است که قبل از عمل، ‏فرد با پزشک جراح درباره نوع عمل جراحی مشورت کنید. در صورتی که جراحی پروتز سینه انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، یافتن پاسخ به این سوال که آیا بعد از کاشت پروتز شیر دهی امکان پذیر است یا خیر برای بسیاری از بانوان بسیار حائز اهمیت است. این جراحی در اکثر موارد به مجرای شیری و فضای مربوط به تولید شیر آسیبی وارد نمی کند.و امکان نشتی سیلیکون موجود در پروتز های امروزی در شیر مادر بسیار پایین می باشد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها پس از جراحی پروتز سینه می توانند به فرزند خود شیر دهند. در ادامه به بحث درباره پروتز سینه و شیردهی خواهیم پرداخت.

 

شیردهی با پروتز سینه

چه مدت بعد از پروتز سینه باید بگذرد تا شیردهی انجام شود ؟

بعد از بهبود کامل زخم در جراحی پروتز سینه امکان شیردهی و بارداری بلامانع می‌باشد. بهترین زمان برای بارداری و شیردهی ۱ سال بعد از جراحی است.

عوارض بعد از پروتز سینه و شیردهی

مادرانی که پروتز سینه انجام داده اند در شیر انها هیچگونه ماده مضر وجود ندارد و تفاوتی بین شیر مادران با پروتز سینه و مادران دیگر نیست.

بهتر است چه زمانی پروتز سینه انجام دهیم ؟

عمل پروتز سینه هیچ گونه خطری برای بارداری نداشته اما به علت تغییرات هورمونی که در دوران بارداری به وجود می‌آید سبب تغییراتی در اندازه و شکل سینه ها می شود و این تغییرات تا زمان پس از بارداری نیز ادامه خواهد داشت زیرا ترشح شیر تا آن زمان ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود افرادی که قصد انجام عمل پروتز سینه دارند آن را بعد دوران بارداری و شیردهی انجام دهند.

تغییرات سینه در دوران بارداری

مراقبت های پس از پروتز سینه

  • شخصی که پروتز سینه انجام داده است بهتر است تا دو روز یک همراه داشته باشد که از او مراقبت نماید .
  • بعد از ۱۴ روز استراحت مطلق شخص می تواند تمامی فعالیت های خود را از سر بگیرد.
  • حداقل تا ۱۴ روز شخص بلند کردن اجسام سنگین ممنوع است زیرا باعث فشار به ناحیه عضلات قفسه سینه میشود .
  • شخص باید تمامی توصیه های جراح سینه خود را رعایت نماید تا زخم ها سریع تر بهبود یابد ، روند بهبودی زخم های هر شخص با شخص دیگری متفاوت است .
  • پیاده روی سبک را شخص پس از چند روز می تواند انجام دهد اما ورزش های سنگین را باید پس از چند روز انجام داد .
  • از استعمال دخانیات و الکل باید اجتناب نمایید ، زیرا بهبود زخم ها را با مشکل روبرو می کند. در صورتی که از استعمال دخانیات نمی توانید اجتناب نمایید حتما تا سه هفته به استعمال دخانیات نپردازید .
  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت بعد از پروتز سینه می‌توانید حمام کنید.
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است جای زخم ها را تیره تر نماید .
  • برای کاهش تورم و کبودی پس از عمل سینه بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید .
  • توصیه می شود در دوران نقاهت و پس از پروتز سینه ها تا سه هفته از خوابیدن به پهلو اجتناب نمایید و از خوابیدن به پشت اجتناب نمایید ، بیمار پس از بزرگ کردن سینه ها به هیچ وجه نباید به روی شکم بخوابد .
  • استفاده از سوتین طبی است که جراح سینه به تمامی اشخاصی که عمل سینه را انجام داده اند توصیه می کند که به شکل مرتب تمام شبانه روز از این سوتین استفاده نمایند تا پروتز ها دقیقا در جای خود قرار بگیرند بخیه ها عموما بعد از گذشت هفت روز جذب می شوند ، اما برخی از بخیه ها نیاز است که کشیده شوند .
  • مصرف داروها و تمامی مسکن ها و قرص ها را شخص باید مصرف نماید تا به تسکین درد آنها کمک نماید .
  • فعالیت جنسی را شخص پس از عمل سینه زمانی که دردی نداشته باشد می تواند انجام دهد .

جلوگیری از مشکلات شیردهی پس از پروتز سینه

قبل از انجام پروتز درباره شیردهی و پروتز سینه با پزشک خود صحبت کنید. برای جلوگیری از مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبان گیر فرد شود بهترین روش برای جراحی را پیشنهاد دهد. ممکن است پس از مشورت با پزشک جراحی پروتز سینه تا بعد از بارداری و زایمان عقب بیندازید. شرایط خاص و نادر دیگری وجود دارد که می‌تواند شیردهی را با سینه ای که تحت اعمال جراحی قرار گرفته است را دشوار کند.

اغلب زنان حتی با وجود پروتز سینه می توانند دوران شیردهی موفقی داشته باشند. در مورد دغدغه های خود پس از جراحی پروتز سینه حتماً با یک متخصص اطفال و شیردهی صبحت کنید. به خاطر داشته باشید که نوزاد شما حتی از مقدار بسیار کم شیر تولید شده توسط سینه های شما می تواند مواد غذایی و ویتامین های ضروری خود را دریافت کند و در صورتی که نیاز باشد ، استفاده از مکمل های مخصوص و شیر خشک می تواند کمبود احتمالی تولید شیر توسط سینه ها را جبران نماید. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع عمل های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به هرگونه سؤال شما در خصوص جراحی ایمپلنت سینه و تأثیر آن در دوران بارداری و شیردهی می باشند.





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: